Sidste kapitel

Skrevet søndag d. 18. juni 2017

Hjerteforeningens Motionsklub i Thisted er nu fortid. Bestyrelsen i Hjerteforeningens Motionsklub Thisted har forgæves forsøgt at finde yngre kræfter til at overtage det fremtidige bestyrelsesarbejde. Efter afholdelse af både ordinær og ekstraordinær generalforsamling er den lokale afdeling af Hjerteforeningens Motionsklub derfor nedlagt. Klubben i Thisted var en af flere motionsklubber rundt om i landet under Hjerteforeningen. I Thisted har klubben gennem 36 år, udover ugentlige træningsaktiviteter, stået for en lang række arrangementer i Thisted og omegn. Blandt andet de traditionelle Thisted Byløb, Nystrupløbet og Kvindeløbet, hvor Hjerteforeningens Motionsklub har mødt velvillighed fra sponsorerne. Da klubbens medlemsskare var en del yngre, var vi rigtig mange til vore 2-3 ugentlige træninger, og vi kunne mønstre store hold til motionsløb rundt i landet. Medaljer ved både jyske og danske atletikmeterskaber i landevejsløb er det også blevet til. Vi havde endda den ære, at blive tildelt afviklingen af et dansk og to jyske mesterskaber i landevejsløb for Dansk Atletikforbund, siger klubbens formand Elin Damsgaard Sørensen, der nu konstatere, at klubbens motionsaktiviteter ikke længere tiltrækker den yngre generation. Her, hvor vi desværre må opgive videreførelse af motionsklubben, der har cirka 300 medlemmer, kan vi glæde os over, at vore faste løb ser ud til at blive videreført, siger formanden. Thisted Byløb blev i år afviklet af Thy Race, og der er i øjeblikket forhandlinger om videreførelse af NystrupLøbet og Kvindeløbet. Den årlige Nytårsmarch fra Rolighedshallen nytårsdag vil blive videreført af Hjerteforeningen Thisted, hvor motionsklubbens medlemmer fremover er tilknyttet.